RSS

Salonul Hunedorean al Cărţii la cea de-a XVI-a ediţie, octombrie, 2015

12 oct.

Afis-salon-2015Ca în fiecare an, în luna octombrie, biblioteca şi-a răsfăţat utilizatorii prin două manifestări de amploare: Noaptea Bibliotecilor şi Salonul Hunedorean al Cărţii. Am privit cu plăcere ce multă lume s-a adunat la fiecare dintre aceste evenimente. Despre Noaptea Bibliotecilor puteţi citi mai multe în articolul scris de domnul manager al Bibliotecii Judeţene „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva, Ioan Sebastian Bara, pe blogul bibliotecii. Dânsul a scris foarte frumos şi despre manifestările şi lansările de carte de la Salonul Hunedorean al Cărţii şi vă recomand să-i citiţi articolele. Având în vedere că despre cele două dintre lansările de carte ( cea a cunoscutului istoric, Lucian Boia şi cea a politicianului, dar mai ales poetului maghiar, Markó Béla) domnul Sebastian Bara a scris amănunţit, eu o să vă prezint în câteva cuvinte doar atmosfera creată de-a lungul celor 4 zile, pe perioada desfăşurării manifestării şi impresiile mele de cititor şi cumpărător de carte. Ca de obicei m-am bucurat că acest eveniment s-a putut ţine într-un loc elegant şi potrivit cum este Salle D’Or aflat la cel de-al treilea etaj în Deva Mall. Încă de DSCN1189la deschidere a fost frumos, a fost multă lume şi tot atunci s-a lansat şi lucrarea Personalităţi hunedorene, cel de-al cincilea volum al lucrării de vl_35mare amploare, Judeţul Hunedoara, Monografie, lucrare aflată sub girul Bibliotecii Judeţene „Ovid Densusianu” Hunedoara din Deva. Tot atunci, în acelaşi cadru festiv şi beneficiind de o largă audienţă, a fost marcată şi aniversarea revistei noastre, Vox Libri, aflată la 10 ani de la apariţia primului număr.

Dacă acum vreo câţiva ani, scriam  bucuroasă că au fost prezente, la târgul de carte din acel an, un mare număr de edituri (mai precis, erau 65 de edituri, atunci), acum pot spune că, an de an numărul editurilor participante a crescut, anul acesta ele ajungând la impresionantul număr de 83 de edituri venite din întreaga ţară. (Lista integrală a acestora o puteţi citi AICI). Asta face ca oraşul nostru să fie un punct important pe harta târgurilor de carte la nivel naţional. Este un mare noroc pentru cetăţenii hunedoreni pentru că, în acest fel, au la dispoziţie noile titluri, cele mai noi apariţii editoriale şi pot beneficia şi de reduceri substanţiale de preţ. N-aş vrea să vorbesc de vreo editură în special pentru că, în mod normal aş omite multe altele, care în mod sigur ar merita fi menţionate. Ceea ce am remarcat este doar că noile titluri apărute, unele despre care am povestit pe blog, au fost căutate şi la 20151009_100553standurile editurilor. Am remarcat că a apărut cel de-al doilea volum al tânărului care m-a impresionat şi despre care am scris, Jake Marcionette (Spuneţi-mi Jake), că la aceiaşi editură au fost la stand şi romanele Înainte să adorm sau Sutton despre care am scris anterior. Am constatat că literatura fantasy care îmi place, a fost bine reprezentată şi că au fost multe titluri noi, printre care pot menţiona cel de-a treilea volum din seria 20151009_134628Lux, Opal, a autoarei Jennifer Armentrout. Este una dintre cărţile fantasy pe care nu doar tinerii le citesc cu plăcere, un amestec de fantasy şi science fiction, ce îmbină acţiunea cu povestea de dragoste. Este o serie despre care vreau să scriu îndată ce voi fi citit şi acest de-al treilea volum. Ceea ce am observat a fost, ca în fiecare an, că tinerii citesc cu plăcere şi cumpără carte în limba engleză. Unul dintre autorii preferaţi de tineri şi în acest an a fost John Green, al cărui nou roman, Will Grayson, Will Grayson a fost prezent în ambele variante (română şi engleză). Dacă vorbim de oferte promoţionale deosebite sunt multe pe care le-am putea menţiona. Mie mi-a „sărit” în ochi oferta extraordinară de 99 de lei pentru 20151009_130937DEX + DOOM sau pentru DEX + Gramatica Limbii Române (a Academiei). Eu am ambele 20151009_134508cărţi, dar cred că aceia care nu le au a fost o ofertă remarcabilă şi utilă. Pe de altă parte am văzut multe cărţi foarte bune dedicate elevilor, la mai multe dintre editurile prezente. Şi bineînţes multe dicţionare de limbi străine. Critica literară a fost interesant editată, spre exemplu opera lui Călinescu editată pe fascicule, pe autori comentaţi. Utilă şi cu o prezentare estetică deosebită. Ca în fiecare an eu aş fi luat jumate de stand, dar până la urmă m-am limitat la ceea ce eu şi ai mei au avut nevoie. Anul acesta m-a atras Ghidul ansamblului de cunoştinţe ale managementului de proiect, o lucrare interesantă şi aprofundată.

Pentru mine, Salonul Hunedorean al Cărţii a fost întotdeauna o plăcere, un eveniment aşteptat, un eveniment la care colegiii şi conducerea bibliotecii au lucrat mult, un loc unde m-am simţit mereu în elementul meu, alături de cărţi şi de alţi iubitori de carte. Ca în fiecare an, la final am simţit puţină nostalgie şi regret, dar în acelaşi timp m-am bucurat că eforturile celor care s-au ocupat de acest eveniment au fost încununate de succesul meritat. Ne aşteptăm ca şi la anul să avem parte de asemenea manifestări deosebite, de asemenea lansări de carte, de invitaţi de marcă care să atragă publicul. Până atunci vă las în compania unor fotografii care să spună mai bine decât mine întreaga poveste a salonului.

Această prezentare necesită JavaScript.


 

 

Etichete: , , , , , , ,

2 răspunsuri la „Salonul Hunedorean al Cărţii la cea de-a XVI-a ediţie, octombrie, 2015

  1. ritiumaria39

    13 octombrie 2015 at 18:18

    Daca vorbim despre carti si mai ales, despre Salonul Hunedorean al Cartii, imaginea care mi se creaza este aceea de implinire, de frumos, cultura si energie pozitiva, raspandite de editurile participante, de scriitorii prezenti la manifestare si de iubitorii de carte.
    In articolul prezentat sunt redate bucuria de a participa la o asemenea manifestare, munca si energia pe care organizatorii le-au cansumat pentru ca acest eveniment sa fie, la inaltime, ca de obicei si desigur faptul ca, an de an, aceasta manifestare ia amploare si devine din ce in ce mai interesanta si atrage atat editurile, cat si cititorii care, pot cumpara, la preturi rezonabile, cartile pe care si le doresc.
    Am doar regretul ca n-am participat si eu la manifestare, sigur ca, m-as fi simtit, „ca pestele in apa”, insa din articolul tau Roxana, mi-am putut face o imagine a reusitei acestei manifestari.
    Felicitari conducerii Bibliotecii jude’ene, colectivului de munca, precum si tie Roxana, pentru faptul ca, ati facut ca acest eveniment sa devina tot mai insemnat, an de an, antrenand pe multi din cei ce iubesc cartea, sa participe la eveniment, sa-si cumpere cartile dorite si sa poata vedea aparitiile de noi carti.
    Un gand bun, multa sanatate si mult succes in munca pe care o desfasurati, in acest domeniu frumos de activitate.

    Apreciat de 1 persoană

     
    • bibliodevafiliala3

      13 octombrie 2015 at 20:42

      Mulţumesc pentru comentariu, pentru cuvintele calde şi mi-aş fi dorit să poţi atât tu cât şi restul „clubului de lectură” să fiţi prezenţi. Pentru toţi cei care iubesc cărţile un asemenea loc este sau ar putea fi extrem de atrăgător. Eu m-am pierdut cu orele pe la standuri uitându-mă la noile apariţii. Ştiu că la final m-am mirat că mă dor picioarele, nebăgând de seamă cât timp a trecut de când eram în picioare şi conştientizând doar că se apropie inchiderea. Nu m-am putut abţine să nu trec în fiecare zi pe acolo, chiar dacă eu nu am fost direct implicată în pregătirea evenimentului cum au fost multe din colegele mele şi, bineînţeles, domnul manager. De fapt mi-a plăcut acest lucru, pentru că în felul acesta am putut savura mai bine fiecare moment, putând să mă pierd cu adevărat în frunzărirea cărţilor fără să fiu distrasă, cum s-ar fi petrecut inevitabil dacă aş fi fost la „lucru” acolo. Eu nu am avut nici un rol în reuşita evenimentului, dar cei care au muncit mult pentru asta merită într-adevăr toate felicitările din partea ta. Eu încerc mereu să promovez biblioteca, să-i promovez pe cei care reuşesc prin munca lor susţinută (o muncă pe care eu o ştiu din culise ca fiind migăloasă, atentă, obositoare ce ţine cont de fiecare detaliu) să facă ca totul să iasă bine şi toată lumea – atât cei de la edituri, invitaţii, cât şi cetăţenii să fie mulţumiţi. Eu zic că din an în an le iese din ce în ce mai bine şi sunt foarte mândră de ei, de toţi. Mulţumesc (în numele meu şi al lor) de urări şi îţi doresc şi eu ţie şi celor dragi ţie, numai bine şi multă sănătate. O săptămână frumoasă în continuare!

      Apreciază

       

Aştept răspunsul tău!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.