RSS

Propunerile mele de lectură pentru luna aprilie şi mai la clubul de lectură „Să povestim despre-o carte”

31 Mar

logo_club_lecturaM-am gândit ca, de această dată să facem o excepţie şi în loc să alegem o nouă carte printr-un sondaj,  pentru sa ucizi o pasare cantatoareluna aprilie să citim o carte care a pierdut la doar un singur vot în urma sondajului trecut. Este vorba de cartea scriitoarei americane Harper Lee To kill a mocking bird / Să ucizi o pasăre cântătoare/ Ne bántsátok a feketerigót!  Publicat în 1960, romanul a primit premiul Pulitzer şi a devenit unul dintre romanele clasice americane. Romanul este uşor de lecturat, scris pe un ton cald şi apropiat despre nişte subiecte grave. Reuşeşte să-ţi scoată atât zâmbete cât şi lacrimi. Este una din cărţile care sunt pe listele de lecturi suplimentare sau pe cele de cărţi care trebuie citite. Este o carte care poate fi citită la orice vârstă pentru că problemele atinse pot fi înţelese diferit şi mai profund la vârsta adultă. Privită prin ochii inocenţi ai unui copil este cu atât mai sensibilă, mai deosebită. Mi-ar face plăcere să vă pot convinge să citim această carte. Sper să-mi daţi acordul vostru pentru a face asta. Această carte a fost ecranizată, Gregory Peck reuşind admirabil să întruchipeze pe Atticus Finch.

instrumente mortaleDe asemenea aş vrea să ştiu dacă doriţi să fac un sondaj pentru luna mai sau este bine să vorbim despre cartea clasată pe locul doi în sondajul trecut şi anume Mortal Instruments / Instrumente Mortale (vol. 1-4: Oraşul oaselor, Oraşul de cenuşă, Oraşul de sticlă, Oraşul îngerilor căzuţi) a autoarei americane Cassandra Clare. Este vorba de o carte fantasy al cărui prim volum a fost ecranizat recent.

Aştept propunerile şi comentariile voastre,

 

 

Etichete: , , , , ,

39 de răspunsuri la „Propunerile mele de lectură pentru luna aprilie şi mai la clubul de lectură „Să povestim despre-o carte”

  1. Roberts

    Martie 31, 2014 at 10:49 am

    Eu sunt de acord cu tine:) am citit relativ recent cartea, am si scris despre ea si mi-a placut.

     
    • bibliodevafiliala3

      Martie 31, 2014 at 10:54 am

      Consemnez un da pentru romanul lui Harper Lee. Să-mi trimiţi link-ul ca să-l am pentru atunci când voi posta articolul.

       
      • bibliodevafiliala3

        Martie 31, 2014 at 11:13 am

        Mersi 🙂
        Ai propuneri pentru mai?

         
      • Roberts

        Martie 31, 2014 at 2:48 pm

        as propune: „Pasarile galbene” – Kevin Powers si „In salbaticie” – Jon Krakauer.

         
      • bibliodevafiliala3

        Aprilie 3, 2014 at 6:49 am

        M-am uitat după cărţi. Am văzut atât la tine pe blog, cât şi în descrierea volumelor la Editura Polirom. Au o tematică interesantă şi sunt convinsă că sunt bune. Pe moment nu le pot propune pentru că biblioteca nu le-a achiziţionat încă. Am vorbit cu colegii mei şi îndată ce le vom primi le voi trece şi în sondaj. Mulţumesc de propuneri şi te-aş ruga să te mai gândeşti, eventual data apariţiei lor să fie până în 2012.

         
      • Roberts

        Aprilie 3, 2014 at 8:26 am

        K, revin atunci cu alte propuneri:)

         
      • bibliodevafiliala3

        Aprilie 3, 2014 at 9:11 am

        Mersi de înţelegere, aştept 🙂

         
      • Roberts

        Aprilie 3, 2014 at 7:10 pm

        ma gandeam la „Povestea tarfelor mele triste” – Gabriel Garcia Marquez si „Baletul mecanic” – Cezar Petrescu.

         
      • bibliodevafiliala3

        Aprilie 3, 2014 at 9:06 pm

        Nu avem această carte de Gabriel Garcia Marquez. Baletul mecanic este o idee bună, mulţumesc frumos!

         
      • Roberts

        Aprilie 4, 2014 at 10:25 am

        pentru putin:)

         
  2. roșu vertical

    Martie 31, 2014 at 10:56 am

    Si eu sint pentru, de ani de zile imi propun sa o citesc, poate acum reusesc 🙂
    P.S. Harper Lee e femeie.

     
    • bibliodevafiliala3

      Martie 31, 2014 at 11:02 am

      Mulţumesc mult pentru aprobare şi voi corecta în articol, mai sus. Nu am citit despre autoare ci doar mi-am imaginat că Harper este nume bărbătesc 🙂
      Ai vreo propunere pentru luna mai?

       
  3. Ritiu Maria

    Martie 31, 2014 at 3:03 pm

    Sunt de acord cu propunerea ta pentru luna aprilie, insa cea de a doua propunere, fiind cu 4 volume, as propune ca, sa fie pentru lunile mai si iunie, asa vor putea fi citite de cei dornici sa si participe la comentarii, dupa ce articolul tau va fi postat.
    N-am citit pana in prezent nici una din cartile propuse, sper sa le gasesc si sa le si citesc pana la scadenta.
    Un gand bun si multa sanatate.

     
    • bibliodevafiliala3

      Martie 31, 2014 at 8:05 pm

      Ai perfectă dreptate în ceea ce priveşte propunerea pe luna mai. Uitasem că am convenit că cele care au mai multe volume se citesc la final de trimestru. Asta ar însemna final de iunie. Nu îmi dau seama cum de m-am încurcat. Pentru luna mai voi face un sondaj de opinie. Am să bifez un vot pentru Harper Lee din partea ta. Eu o să încerc să văd poate găsesc şi vreo variantă de carte online să-ţi pun la dispoziţie. Mulţumesc de comentariu, apreciez intervenţia ta. Voi reveni dacă găsesc ceva.

       
  4. Ritiu Maria

    Aprilie 1, 2014 at 3:20 pm

    Multumesc anticipat pentru promisiune si ma bucur ca am fost si eu de ajutor.
    Multa sanatate si spor la munca.

     
  5. Ely

    Aprilie 2, 2014 at 5:51 pm

    Si eu imi doresc de mult sa citesc Sa ucizi o pasare cantatoare.
    As avea o propunere ptr luna mai Idiotul de Dostoievski .

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 2, 2014 at 6:03 pm

      O să fac un sondaj cu propuneri pentru luna mai unde voi trece şi cartea asta peste o săptămână. Până atunci – având în vedere că deja au fost mai multe răspunsuri afirmative – cred că este sigur să spun că poţi citi Să ucizi o pasăre cântătoare – pentru că despre ea vom vorbi la finalul acestei luni. Sper să fie şi alte răspunsuri afirmative 🙂

       
  6. Petre

    Aprilie 2, 2014 at 10:05 pm

    Pasarile galbene este o carte care merita citita

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 3, 2014 at 6:43 am

      Mă bucur că susţii propunerea Fructizei. O să ţin cont de acest titlu. Din păcate, am verificat în baza noastră de date şi mi-am dat seama că biblioteca încă nu deţine această carte. Le-am spus colegilor de la achiziţii să o aibă în vedere şi îndată ce biblioteca o va avea o voi trece şi în sondajul de lectură. Poate ai şi alte propuneri. Eventual cărţi care să fi apărut până în 2012.

       
  7. Povestile Mele

    Aprilie 5, 2014 at 3:51 pm

    E ok propunerea. Am citit …Sa ucizi o pasare cantatoare chiar anul trecut. Relatarea din punct de vedere al unui copil e interesanta; cartea contine multe elemente biografice ale autoarei.
    Pe mine m-a impresionat povestea lui Harper Lee, colaborarea ei cu Truman Capote, faptul ca a stat/sta… ascunsa, asemanator lui Salinger.
    Harper Lee a fost portetizata pe marele ecran de doua actrite cunoscute – Catherine Keener şi Sandra Bullock.
    Apropo de propunerea ta cu Instrumente mortale – este o carte pentru adolescenti (tineri adulti), in trendul actual.
    Pot sa recomand La rasarit de Eden de Steinbeck, un alt clasic?
    Si un autor contemporan: Douglas Kennedy. Trateaza cateva teme universal valabile: relatiile familiale, femeie-bărbat, depresia postnatala si toate consecintele ce reies de aici. Si patru carti de-ale lui au aparut inainte sau in 2012…

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 5, 2014 at 4:02 pm

      La răsărit de Eden este şi printre preferatele mele. Dintre cărţile lui Douglas Kennedy avem trei titluri – Farmecul discret al vieţii conjugale ; Identităţi furate şi O relaţie specială. Eu nu le-am citit – aşa, după titlul şi tematică mi se pare că Farmecul discret al vieţii conjugale este o carte ce va capta interesul. Propui alta? Oricum o să trec în sondaj una dintre ele şi cartea lui Steinbeck (care a mai fost trecută, dar din păcate n-a ieşit niciodată)

       
  8. Povestile Mele

    Aprilie 6, 2014 at 12:29 pm

    Jocurile destinului mie mi-a placut cel mai mult de Douglas Kennedy. Dar si o Relatie speciala e ok. E un pic cam trista pe alocuri, avand in vedere ca abordeaza (si) depresia postnatală. Dar, asa cum se intampla la Kennedy, iese si soarele la un moment dat…
    Primele doua carti mentionate de tine nu le-am citit inca, dar Farmecul… nu este chiar despre ceea ce pare, ci despre relatiile partinte-copil, despre trecut, despre viata privata.
    Kennedy se pricepe de minune la analize psihologice ale personajelor feminine.

     
  9. mixy

    Aprilie 8, 2014 at 8:11 pm

    Cum vrei, nu stiu daca tin pasul in perioada asta 😦 , dar incerc.

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 8, 2014 at 9:31 pm

      Oricând e binevenită vizita tă. Ştiu că este şi în variantă electronică cartea. Când ai timp poţi s-o citeşti, cred că ar putea s-o citească şi fata ta. Este o carte atât de frumos scrisă.

       
  10. shiki shiki

    Aprilie 12, 2014 at 10:47 am

    bineinteles ca sunt pentru instrumnente mortale. dar cititi intaii cartea , nu va uitati la film , cartea este mult mai buna. ok si pentru pasarea cantatoare , o sa incerc dar daca nu -mi place o sa zic pas. si n-are importanta cat de bine e scrisa. nu vreau decat lucruir pozitive in preajma zilele astea 🙂

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 12, 2014 at 3:13 pm

      Eu am citit-o în tinereţe. Acum recitind-o o văd din alt unghi. Este scrisă la persoana întâi şi văzută prin ochii unui copil. Povestea este amuzantă, multe din cele scrise despre şcoala acelor vremuri m-a dus cu gândul la problemele pe care le are şi în prezent, cât despre peripeţiile copilăreşti – aduc mult cu amintirile din copilărie a lui Creangă până într-un anumit punct. Dar din titlul poţi să-ţi dai seama că happy-end-ul este cumva imposibil. Cum crezi – poţi să încerci să o citeşti. Dacă îţi place continui – dacă nu – nu. Mie mi-a plăcut mult şi filmul..

       
  11. Ely

    Aprilie 12, 2014 at 7:31 pm

    am terminat cartea pentru luna aceasta , astept propunerile pentru mai

    http://cuvintevrajite.blogspot.ro/2014/04/sa-ucizi-o-pasare-cantatoare-harper-lee.html

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 12, 2014 at 8:17 pm

      Excelentă recenzia ta. Sper să mă ridic la înălţimea ei. O să-ţi trec link-ul în articol. Pe mai voi face un sondaj de opinie şi se va citi ce va ieşi. Sunt câteva propuneri – poţi şi tu să propui una, două titluri, dacă vrei.

       
  12. Fan Kmovie

    Aprilie 13, 2014 at 2:42 pm

    M-am apucat de carte aseara..cat de curand revin si eu cu o parere.

     
  13. beausergent

    Aprilie 18, 2014 at 9:15 am

    Am început şi eu cartea şi e delicioasă. Nu mi-am propus niciodată să o citesc, ba chiar, după ce am văzut filmul, o dată în copilărie şi încă o dată acum vreo trei ani, considerasem că mi-am făcut datoria faţă de ea. :). Nu prea am curaj să fac propuneri de lecturi. Mă tem să nu am gusturi prea excentrice. În ultimul an m-am scăldat în Nabokov şi în literatură autohtonă contemporană. Am făcut cunoştinţă, astfel, cu texte de-ale lui Dan Lungu, Lucian Dan Teodorovici, Filip Florian, Simona Şora, Ruxandra Cesereanu şi, recent, Răzvan Petrescu şi mi-au plăcut. Toate împrumutate de la bibliotecă. Alături de cel mic îmi mai acopăr lacune din clasici („Hanul Ancuţei”) şi mai atac pe frontul cărţilor necititie din bibliotecă („Ape adânci”, Hortensia Papadat-Bengescu). Dar le lungesc cât pot de mult, pentru că mă tem să nu-mi neglijez îndatorile, familiale în principal, cu plăcerea lecturii. Doza săptămânală de lectură o consider necesară pentru a-mi asigura tonusul mental şi sufletesc pentru a le putea face faţă. Totul e să n-o depăşesc 🙂 .

     
  14. Fan Kmovie

    Aprilie 21, 2014 at 10:50 am

    Destul de interesanta, am terimnat-o de aproape o saptamana si m-am apucat de ieri de cartea Pentru cine bat clopotele?Micuta Jean Louis(Scout) doreste sa se maturizeze mai repede odata cu fratele ei mai mare.Interesanta este obsesia lor de a-l scoate pe Bau Radley din casa pentru a afla cum arata.Finalul este destul de interesant, dupa serbare cei doi sunt urmariti de Bob Ewell, care doreste sa-i omoare pentru a se razbuna ca tatal lor l-au aparat pe negru la proces.Bau este cel care ii salveaza iar micuta Scout il recunoaste atunci cand il vede si nu mai este inspaimantata de el.Mi-ar fi placut totusi sa mai continue cartea, totusi este bine si asa deoarece ne putem imagina noi finalul.

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 21, 2014 at 8:15 pm

      Ma bucur că ai citit-o şi că ai şi terminat-o. M-a distrat şi pe mine felul în care copiii îşi dovedeau curajul jucându-se pe lângă casa lui Bau. Sper că vei reveni cu un comentariu şi când voi scrie eu articolul despre cartea lui Harper Lee. Sărbători fericite şi multă sănătate!

       
    • Roberts

      Aprilie 12, 2015 at 8:16 am

      v-a placut „Pentru cine bat clopotele”? mie da, chiar consider ca e printre preferatele mele all the time…

       
  15. vax-albina

    Aprilie 30, 2014 at 3:58 pm

    O ştire recentă spune cum că în iulie va apărea prima versiune legală de e-book a cărţii lui Harper Lee. Autoarea trăieşte, are 88 de ani şi şi-a dat acordul. http://www.teleread.com/ebooks/kill-mockingbird-finally-going-digital/

     
    • bibliodevafiliala3

      Aprilie 30, 2014 at 6:10 pm

      Da. Mi s-a părut interesant faptul că până acum n-a fost de acord, dar nu m-a mirat. Şi eu am fost reticentă până de curând să citesc sub formă electronică. Îmi lipsea frunzărirea paginilor. Totuşi recunosc că este mai simplu să încarci textul în format electronic pe un telefon, pe care îl ai oricum mereu la tine, ca să citeşti când aştepţi undeva, decât să plimbi mereu o carte cu tine. Mă gândesc să achiziţionez un e-book reader pentru vacanţe, pentru deplasări. Dar voi rămâne mereu mai mult ataşată de cartea în format clasic, pe suprt de hărtie, pentru că aşa m-am obişnuit. Am observat că reţin mai bine textul dacă îl citesc dintr-o carte.

       

Aştept răspunsul tău!

 
