RSS

Campania „O jucărie pentru fiecare” – o invitaţie pentru toţi devenii, dar nu doar pentru ei

08 Mai

M-am tot gAFIȘ O jucărie pentru fiecareândit cu ce cuvinte frumoase să învălui şi să prezint campania O jucărie pentru fiecare, care urmează a se desfăşura în Deva, la sediul Bibliotecii Judeţene „Ovid Densusianu” Hunedoara, în cadrul Secţiei de Artă şi Carte Franceză. Este un gând frumos pus în practică de conducerea bibliotecii în colaborare cu Asociaţia „Prietenii bibliotecii”. Este vorba de o campanie amplă, de colectare de jucării pentru copiii din Centrele de Plasament ale judeţului Hunedoara, care se va desfăşura pe durata 13-30 mai 2013, de luni până vineri între orele 10.00 și 18.00, sâmbăta între orele 9.00 și 14.00. Despre acţiune puteţi citi pe pagina de facebook a bibliotecii.

copilarie-pictura-papusa-heinrich-schonhauser-1904

Fetiţa cu păpuşa de H. Schönhauser, 1904

Nu ştiu dacă în copilărie aţi visat la jucăria perfectă, dacă aţi urmărit-o cu jind prin geamul magazinului de jucării. Dacă aţi avut acest sentiment atunci ştiţi că pentru un copil, la un moment dat, o jucărie poate însemna, pe lângă bucuria de a o avea, un pas către o lume de vis, o lume în care jucându-ne cu păpuşi, maşinuţe, ne creem propria noastră realitate. O jucărie nouă înseamnă destul de mult şi pentru cei care au multe jucării, dar poate însemna enorm pentru cei defavorizaţi, pentru cei pe care realitatea îi aduce zilnic cu picioarele pe pământ, încă de mici. Dacă mă gândesc la literatură, cel mai bine despre dorinţa de-a avea o minunată jucărie, a scris Victor Hugo în Mizerabilii. Am scris despre romanul amintit într-un articol anterior, când am vorbit mai ales despre iubirea de părinte, despre sacrificiul făcut pentru a creCosette primind papusa. Les Miserables. 2012. fotoşte un copil. Totuşi, dacă vorbim de jucării, mă gândesc la micuţa Cosette, cea care visa la păpuşa din vitrina magazinului şi care se uita pe furiş la jucăriile cu care fetele soţilor Thénardier se jucau. Visul de-a ţine păpuşa în braţe i-a fost împlinit când Jean-Valjean a venit s-o ia, salvând-o din mâinile hrăpăreţe şi nepăsătoare ale tutorilor săi. Am citit doar povestea copilului necăjit, Cosette, în copilărie şi îmi amintesc că am fost extrem de impresionată de acel moment, de acea dorinţă copilărească de-a se juca, de-a visa, în ciuda durerii şi maltratării pe care le suferea. Pe acea vreme, am mers cu mama la un orfelinat, ducând un sac plin cu jucăriile noastre (ale mele şi ale fratelui meu). M-a bucurat mult reacţia de intensă bucurie a copiilor. Ţin minte că m-am ataşat mult de o fetiţă frumoasă ce mă privea cu ochi senini, mari şi mă rugam mamei s-o luăm acasă cu noi. Am rămas mereu cu acea imagine în minte şi cu bucuria intensă pe care am simţit-o dăruind. De aceea sper ca această campanie, care apelează la sufletul şi dărnicia voastră, a copiilor voştri, să fie bine primită, să aibă un larg ecou şi în felul acesta să putem bucura cât mai multe suflete la 1 iunie, în acest an.

Vă mulţumesc din suflet, de pe acum, tuturor celor care veţi participa la această campanie. Vom face poze şi le vom posta la finalul campaniei pentru ca lumea să vadă ce rezultat a avut ea. Un gând bun şi o inimă bună, vouă 🙂

AFIȘ O jucărie pentru fiecare

 

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

45 de răspunsuri la „Campania „O jucărie pentru fiecare” – o invitaţie pentru toţi devenii, dar nu doar pentru ei

  1. mixy

    Mai 8, 2013 at 12:19 pm

    Să aveţi o campanie fructuoasă ! 🙂

     
  2. Drugwash

    Mai 8, 2013 at 1:47 pm

    Aş vrea să pot face mai mult, dar cum nu pot, mă limitez să urez succes acţiunii, să aduceţi cît mai multă bucurie copiilor!

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 8, 2013 at 1:54 pm

      Mulţumesc mult, Dragoş! Sper să fie o reuşită. Eu sunt extrem de mândră de colegii care sunt implicaţi şi avem de gând să facem şi o publicitate masivă, din uşă în uşă, pentru ca lumea să ştie despre eveniment.

       
  3. Sonia

    Mai 8, 2013 at 4:22 pm

    Frumoasă acțiunea voastră. Uite așa o să reușesc să beau cu tine cafeaua aia despre care am vorbit acum ceva vreme. 🙂 O să vin negreșit să dăruiesc și eu o jucărie.

     
  4. La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur

    Mai 9, 2013 at 7:59 am

    Generoasa initiativa! Felicitari!

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 9, 2013 at 9:11 am

      Mulţumesc în numele organizatorilor şi iniţiatorilor ei 🙂

       
      • La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur

        Mai 9, 2013 at 9:22 am

        Cling!
        Daca veti considera cartea ca o jucarie, darul meu pentru copii va fi un colet cu carti!

         
      • bibliodevafiliala3

        Mai 9, 2013 at 2:00 pm

        Sunt convinsă că o carte frumoasă ar fi foarte bine primită de către copii. Mulţumim frumos de ofertă!

         
  5. beausergent

    Mai 9, 2013 at 11:58 am

    se pot trimite colete? pe adresa Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva 1 Decembrie, nr. 26, 330025 Deva, Hunedoara?

     
    • Drugwash

      Mai 9, 2013 at 12:21 pm

      O întrebare foarte bună!

      Roxana, pentru cei ce din diverse motive nu pot accesa febeul, ai putea oferi, în articol, detalii precum adresa poştală şi eventual numere de telefon prin care binevoitorii din ţară să poată contacta persoane responsabile în vederea trimiterii de la distanţă a unor colete? Îndrăznesc să sper că bunăvoinţa nu se împiedică de graniţele unui oraş ori judeţ… ori chiar ale ţării, de ce nu…

       
      • bibliodevafiliala3

        Mai 9, 2013 at 1:33 pm

        Am vorbit cu domnul director. Mulţumim frumos pentru idee, este foarte bună.
        Coletele se pot trimite pe adresa:
        Biblioteca Judeţeană „Ovid Densusianu” Hunedoara-Deva:
        Deva, str. 1 Decembrie 1918, nr. 26, jud. Hunedoara cod poştal 330025

        Telefon: 0254216457
        cu specificarea pe colet:
        În atenţia Secţiei de Artă şi Carte Franceză (ca să nu se încurce cu cărţile primite).
        În cazul în care aveţi nelămuriri, sunaţi la numărul de mai sus. La secretariat cereţi cu Ramona Bara, persoana de legătură, colega care lucrează la secţia de artă

         
    • bibliodevafiliala3

      Mai 9, 2013 at 12:45 pm

      Vorbesc cu domnul director şi îţi dau un răspuns. Pe moment dânsul este plecat.

       
    • bibliodevafiliala3

      Mai 9, 2013 at 1:35 pm

      Mulţumim frumos de întrebare, de idee. Am scris în comentariul pentru Dragoş adresa, cu toate datele, unde se pot trimite coletele.

       
  6. shiki shiki

    Mai 10, 2013 at 4:21 pm

    nu mai aveam nici o jucarie , le-am donat demult si de fapt nu prea am avut eu jucarii , de-aia am invatat sa citesc la 4 ani 😛 dar am cumparat una azi si o sa vin cu ea, stiu ca nu se face primavara cu un catel de plus dar o sa anunt si eu lumea la servici , poate altii au si vor sa dea mai multe. unde e minunata sectie? acolo la tine in centru?

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 10, 2013 at 4:59 pm

      Ce frumos din partea ta, dar nici nu m-am aşteptat la mai puţin. Locaţia este în centru, la sediu. Secţia de Artă este singura unde se intră direct din stradă.

       
  7. Ritiu Maria

    Mai 10, 2013 at 6:26 pm

    Felicitari pentru initiativa, este un mod de a fi umani si de a imparti, cu cei in nevoie, surplusul ce-l avem si cum este vorba de copii, care vor fi beneficierii acestei actiuni, actiunea este cu mult mai binevenita.
    Si eu pe vremuri am facut asemenea actiuni si stiu ca, bucuria a fost foarte mare, din partea copiilor ce au fost beneficiarii acelor mici domanii dar si cei ce au daruit, au avut satisfactia ca, au facut sa zambeasca un copil, care nu a fost prea ajutat de soarta, chiar de cand a venit pe lume.
    Imi pare rau ca nu sunt in Deva ca sa vad in direct reusita actiunii dar daca timpul imi permite, voi face un mic pachet pentru a trimite cateva jucarii, pe care le am in casa si cu care se mai joaca si nepotii mei.
    Succes si multa sanatate tie Roxana si la intreg colectivul vostru de lucru, ce este asa de implicat in gasirea unor solutii, care sa poata aduce un licar de speranta, pentru fiecare copil ce se afla institutionalizat, in unitatile de profil din judet.
    Un gand bun si un sfarsit de saptamana cat mai agreabil.

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 10, 2013 at 6:36 pm

      Mulţumesc mult pentru mesaj, pentru gândurile bune pe care ni le-ai împărtăşit. Sper ca noi să avem puterea, ca împreună, fiecare cu un mic gest, să facem nişte copiii fericiţi. Shiki Shiki mi-a dat ideea cum aş putea eu personal să contribui cu mai mult – cred că voi cumpăra măcar o jucărie.Sunt încântată că sunt atâţia alţii care au scris despre eveniment, am primit multe mesaje şi oamenii vor să se implice. Sunt fericită că ideea conducerii noastre cât şi a Asociaţiei Prietenii bibliotecii a avut un asemenea succes, încă din primele zile ale campaniei. Sper ca la final să ne bucurăm cu toţii. Voi scrie atunci un articol şi voi posta pozele cu jucăriile adunate.

       
  8. Ritiu Maria

    Mai 11, 2013 at 5:28 pm

    Recitind acum postarea, am vazut ca s-a strecurat o greseala, in loc de mici donatii, a iesit mici „domanii”, sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun. Cer scuze pentru aceasta greseala, de vina este „neatentia”.
    Un gand bun si mult succes, ma bucur ca exista empatie inca in sufletele oamenilor, este ceva ce ne da sperante ca, in viitor, totul va fi mai bine.
    O seara placuta si un bun sfarsit de saptamana.

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 13, 2013 at 10:51 am

      Nu trebuie să-ți faci griji. Dacă crezi că este nevoie, voi edita răspunsul tău anterior. Dar eu zic că fiecăruia dintre noi ni se întâmplă, iar eu nici nu remarcasem greșeala. O săptămână frumoasă și ție, numai bine.

       
  9. Vienela

    Mai 11, 2013 at 9:29 pm

    As vrea sa contribui si eu cu ceva la aceasta campanie. Inca nu stiu cu ce, dar ma ocup saptamana viitoare si te anunt.

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 13, 2013 at 10:49 am

      Mulțumesc mult, Vienela. Aștept să văd despre ce este vorba.

       
      • alma nahe

        Mai 14, 2013 at 1:43 am

        Şi eu. Dar nu ştiu cum, că n-am jucării deloc. Aş fi putut să fac câteva păpuşele de mână…Numai că e timpul cam în scurt. Văd eu cum şi ce. Succes, Roxana şi vouă, colegilor ei!

         
      • bibliodevafiliala3

        Mai 14, 2013 at 8:37 am

        Ar fi fost frumos să fie ceva atât de personal cum ar fi păpuşile de mână. Eu admir pe oricine este în stare să facă lucru de mână, pentru că eu una nu ştiu să le fac. De aceea m-am gândit, că tot nu mai am demult jucării în casă, că voi cumpăra ceva pentru copii. Oricum mulţumesc pentru urare. Sper să fie aşa precum ne-am gândit, precum şi-au dorit iniţiatorii acestei campanii, o bucurie pentru copii.

         
  10. vax-albina

    Mai 17, 2013 at 2:02 pm

    Dragă Roxana,
    Ţi-am trimis un mail cu întrebări – înainte de a apărea adresa bibliotecii pe blog. După, m-am descurcat. Mai ales ca Drugwash şi Sonia au preluat mesajul campaniei voastre.
    Am trimis azi, prin fan courier – cei mai buni-, un pachet cu 4 titluri X 5 exemplare de cărţi pentru copii. Donaţia editurii http://mediamorphosis.ro/ (şterge numele dacă nu e voie să fac reclamă). Eu m-am ocupat doar de ambalare şi de expediere. Sper să ajungă (luni) la cei care se ocupă de campania pentru copiii din centrele de plasament. Mult succes vouă şi bucurie copiilor.

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 28, 2013 at 8:17 am

      Sper că ai primit mail-ul de la mine. Dacă nu, verifică te rog. Aştept răspunsul tău. Toate cele bune.

       
  11. biblio

    Mai 17, 2013 at 8:03 pm

    Se pare că eu sunt restantă şi la mail-ul blogului nu doar la cel personal. Îmi pare rău, îmi cer scuze. Mă bucur că datorită lui Dragoş şi Soniei ai reuşit să te descurci. Cred că ar fi trebuit să revin la articol şi să postez comentariul către Dragoş, unde menţionam adresa bibliotecii.
    Mulţumesc în numele organizatorilor, în numele copiiilor, pentru donaţia făcută de editura Mediamorphosis. Desigur că voi lăsa link-ul pentru publicitate. Chiar dacă te-ai ocupat numai de ambalare şi expediere – sunt convinsă că le-ai adus la cunoştiinţă întâi despre campanie. Mulţumesc mult pentru implicare. Precis luni vor ajunge cărţile. Mulţumim frumos! Toate cele bune, ţie şi un week-end frumos 🙂

     
  12. shiki shiki

    Mai 17, 2013 at 8:41 pm

    dupa lupte seculare am ajuns si eu azi ,pe ploaie 😀

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 17, 2013 at 8:47 pm

      Mulţumim frumos! E cu atât mai lăudabil cu cât condiţiile meteo ar fi fost în stare să te împiedice 🙂 .

       
  13. Ritiu Maria

    Mai 23, 2013 at 5:41 pm

    Marti dimineata am trimis si eu pachetul cu jucarii la biblioteca, sper sa ajunga la timp pentru a putea fi daruite de 01.06.2013, in cadrul actiunii realizata de biblioteca voastra Roxana,
    Am avut si unele dificultati cu trimiterea pachetului, fiind nevoita sa merg de doua ori la posta pe considerentul ca, la noi in oras, luni fiind Rusaliile catolice si posta a fost inchisa, asa ca am intarziat putin, dar pana la urma m-am des curcat cum se zice.
    Un gand bun si multa sanatate.

     
    • bibliodevafiliala3

      Mai 23, 2013 at 8:28 pm

      Sunt bucuroasă că ai reuşit să trimiţi pachetul. Mă gândesc că este cu atât mai preţios cu cât a fost mai greu de trimis. Eu apreciez la justa valoare cadoul tău pentru copii. Îţi doresc şi eu ţie multă sănătate şi toate cele bune.

       
    • bibliodevafiliala3

      Mai 28, 2013 at 8:16 am

      Am primit pachetul de la tine. Mulţumesc mult, în numele organizatorilor şi al copiilor care vor beneficia de aceste jucării. O să am grijă să postez poze cu mulţimea de pachete, jucării donate, în articolul pe care-l voi scrie la final de campanie.
      Multă sănatate şi ţie. Toate cele bune.

       
  14. Ritiu Maria

    Iunie 1, 2013 at 7:58 pm

    Ma bucur ca am putut participa si eu la actiunea voastra.
    Azi fiind 1 iunie, urez tuturor copiilor de pe planeta, LA MULTI ANI!, multa sanatate si o viata cat mai frumoasa.

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 2, 2013 at 12:07 pm

      Mulţumim frumos! Este o urare binevenită. Tocmai acum scriu despre cum s-a desfăşurat şi încheiat această campanie. Sper să postez cât mai curând. Sănătate, viaţă lungă şi frumoasă îţi doresc şi eu ţie.

       
  15. Drugwash

    Iunie 1, 2013 at 9:30 pm

    Subscriu din suflet urării Mariei. Şi aş putea adăuga o urare pentru toţi cei ce mai au încă acel copil în suflet, indiferent de timpul petrecut pe Pămînt.

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 2, 2013 at 12:08 pm

      Chiar aşa, bine spus 🙂 Pe mine m-a felicitat fiica mea cu ocazia zilei de ieri… Zice că dintre noi două, eu sunt mai copil decât ea 🙂

       
      • Drugwash

        Iunie 2, 2013 at 2:17 pm

        Ce compliment mai frumos? Sper să-şi dea seama de asta şi să-şi păstreze viu copilul interior, cu trecerea anilor. La mulţi ani şi fiicei tale, dară! 😉

         
      • bibliodevafiliala3

        Iunie 2, 2013 at 4:32 pm

        Mulţumesc frumos, Dragoş! Ca de obicei, comentariul tău îmi face o deosebită plăcere. Să fie cum spui!

         
  16. Laurentiu Vasilescu

    Mai 9, 2014 at 10:48 am

    Imi place foarte mult aceasta campanie, este o ideea minunata de a aduce un zambet inocent pe fata unui copil, asta ar trebui sa fie cea mai mare multumire sufleteasca a noastra cand daruim o jucarie. Eu am gasit un magazin virtual pentru jucarii magazin virtual pentru jucarii, unde preturile sunt foarte avantajoase.

     

Aştept răspunsul tău!

 
