RSS

Cine este VUK?

02 Iun

O nouă acţiune a Filialei nr. 3, a adus copiii la bibliotecă, de data aceasta pentru a viziona un film, ecranizare a unei cărţi, lectură obligatorie la clasa a IV-a.

Vuk este o carte pentru copii scrisă de scriitorul şi publicistul maghiar, Fekete István. Din păcate, nu ştiu să fi fost tradusă în română, pentru că altfel mi-aş fi dorit s-o fi citit şi eu. În schimb am văzut, recent, alături de copiii clasei a IV-a filmul de desene animate care ecranizează povestea. Este o poveste interesantă, captivantă şi emoţionantă despre un pui de vulpe. Vuk scapă cu viaţă când întreaga lui familie este găsită de vânători şi este crescut de un „unchi” înţelept, pe nume Karak. Viaţa lui Vuk se schimbă iar el, crescând, devine curajos şi foarte deştept. O cunoaşte şi o salvează viitoarea lui pereche. Pe om, sau mai degrabă, pe vănător îl numesc Simabőrű (în traducere ar fi Piele fină). Acest nume poate fi aplicat tuturor oamenilor, de fapt. În final Vuk se răzbună pe cel care i-a ucis familia, răpindu-i toate păsările din curte. Bineînţeles că sunt repercursiuni ale acestei fapte. Oamenii se adună să urmărească vulpea, sau vulpile vinovate. În urmărirea lor de către oameni sunt prinşi într-o capcană iar Karak se sacrifică, pentru a le asigura lor scăparea. La finalul filmului m-am trezit urând din suflet vânătoarea, dezaprobând oamenii în general şi compătimind animalele. M-a interesat foarte mult reacţia copiilor foarte apropiată de ceea ce simţeam eu, atât că ei, studiind opera şi citind anterior cartea, ştiau la ce să se aştepte. Copiilor le-a plăcut mult filmul, au râs, pentru că textul este amuzant, au avut lacrimi în ochi în unele situaţii. Mi-a plăcut discuţia şi întrebările pe care d-na învăţătoare le-a pus la finalul filmului. Copiii au dovedit prin răspunsurile lor că au înţeles mesajului cărţii lui Fekete István şi au fost emoţionaţi de tristeţea pierderii unei familii.

Puteţi urmări filmul de desene animate apăsând aici- Vuk- film

Această prezentare necesită JavaScript.

Vă invit să-i citiţi şi pe: Almanahe, ChGabriela, AnzhelaMovies, Colţu’ cu muzică, Convieţuire, Cronicile unui psihoterapeut, Cu capul în nori, Fructizta, Innerspacejournal, Svejk, Teo Negură, LaFeeBlanche, Stefania’s, Şiraguri de mărgele, Pluta cu paparude, Idei şi idei, Biblioteca Judeţeană Ovid Densusianu Hunedoara-Deva -blog, Tzucutza’s World

 

Etichete: , , , , , , , , ,

16 răspunsuri la „Cine este VUK?

  1. elaroseni

    Iunie 2, 2012 at 5:24 pm

    Noa, amu, să muncăm ce ne-a lăsat VUK! Glumeam… 🙂 Vânătoarea în sine mi se pare şi mie o activitate cam…nesportivă. Animalele cum să se apere? Da’ nici ele nu ne iartă… găinile! 🙂 Doar că noi putem judeca şi putem face un coteţ mai… sigur! 🙂

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 2, 2012 at 6:15 pm

      Dacă te uiţi la film îţi dai seama că ingeniozitatea lui Vuk, demnă de toată lauda, nu ţine cont de protecţia şi siguranţa coteţelor oferite.

       
  2. Roberts

    Iunie 2, 2012 at 6:31 pm

    interesant …personal habar n-am daca la bibilioteca judeteana din Bacau ar fi posibila vizionarea unui film. aici se practica alt sistem: parintii strang banutzi si cumpara videoproiector pentru clasa respectiva. mie mi se pare mai civilizat si mai elegant cum faceti voi, chiar ma voi interesa la biblioteca noastra cum stau lucrurile. pe de alta parte, eu de VUK n-am auzit dar povestea e instructiva si cu mesaj. daca copiii s-au simtit bine, e cel mai important:) multumesc de mentionare si de faptul ca mi-ai dat de treaba: sunt cateva bloguri pe ca nu le cunosc, am de cetit!:))

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 6, 2012 at 12:09 pm

      Probabil că ar putea să facă, şi ei au primit prin Programul Biblionet aparatura necesară. La noi la Fililala 3, mai ales pentru faptul că este în incinta unei şcoli este mai uşor de realizat activitatea de genul acesta. La noi, la secţia de artă se pot viziona filmele sau se pot împrumuta acasă, gratuit. Avem foarte multe filme, seriale achiziţionate. Atât filmele clasice cât şi noutăţile. S-a investit mult şi oamenii sunt foarte mulţumiţi. Contează mult şi managementul, care la noi este foarte bun. Dar poţi vedea că sunt o mulţime de proiecte în colaborare cu biblioteca, în caz că vrei, poţi să propui o asemenea activitate. Vezi ce am găsit pe site-ul bibliotecii Bacău
      http://www.bjbc.ro:8080/bjbc/proiecte-1/proiecte-culturale/

       
  3. Stefania

    Iunie 2, 2012 at 6:52 pm

    Foarte interesant si educativ filmuletul pe care ni-l recomanzi, Roxana. Initiativa voastra este laudabila si va felicit. Uite asa, poate mai repede invata copiii despre, respect reciproc.
    Nici eu nu sunt absolut defel de acord cu vanatoarea, de fapt eu ma opun vehement si violentei fizice si verbale.
    O seara minunata iti doresc Roxana si-un week-end minunat si relaxant! 🙂

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 2, 2012 at 7:43 pm

      Mulţumesc de comentariu. O seară minunată şi ţie şi un sfârşit de săptămână cât mai plăcut. Toate cele bune!

       
  4. lafeeblanche

    Iunie 2, 2012 at 9:58 pm

    Vad ca ati avut activitati frumoase! Cred ca cei mici au fost cu sufletul la gura! Ei traiesc povestile!

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 2, 2012 at 10:13 pm

      Da, ne-am străduit, acum că tot avem echipamentul necesar 🙂 Copiii au fost entuziasmaţi şi m-am bucurat şi eu alături de ei. Mai e puţin şi se termină şcoala. Atunci va fi increbilă linistea 🙂

       
  5. Ritiu Maria

    Iunie 3, 2012 at 3:55 pm

    Frumoasa activitate, imi pare rau ca eu n-am putut urmari filmul de animatie ci, doar fotografiile postate de tine la aceasta actiune, posibil ca m-as fi simtit din nou „copil”, pentru cateva clipe.
    O duminica minunata si un gand frumos indreptat spre tine.

     
    • bibliodevafiliala3

      Iunie 3, 2012 at 4:40 pm

      Mulţumesc, îmi pare rău şi mie că nici cartea nici filmul nu au găsit încă traducători. Poate se vor găsi de-acum încolo 🙂 Mulţumesc de urare, la fel şi ţie, îţi doresc.

       
  6. CineMagazin

    Iunie 26, 2012 at 1:23 pm

    Vaaai, tare imi placea mie de vulpitoiul asta! 🙂

     

Aştept răspunsul tău!

 
